یه پیشنهاد کوچیک
حتما دیدید کسانی رو که مدام دنبال این هستند که چرا این زبان بهتره و باید کار بکنند و ...
مهم هم نیست چه زبانی باشه اونها همیشه دنبال جواب این سوالند توی مدتی که من توی حوزه برنامه نویسی مشغولم سعی کردم با روش های مختلف جواب بدم بعضی وقتا باهاشون مخالفت می‌کردم و دلایل خودم برای بهتر بودن سی پلاس پلاس رو می‌گفتم.
بعضی وقتا براشون توضیح می‌دادم که برای هر کاری توی هر حوزه‌ای که وارد می‌شید ممکنه یک زبان برتری داشته باشه با توجه به سطح کار و مدت پروژه و نیروی در اختیار برای کار و ...
بعضی وقتا باهاشون موافقت می‌کردم و میگفتم اونی که شما می‌گید درسته ولی الان میفهمم اشتباه می‌کردم نه برای این که می‌گفتم سی پلاس پلاس بهتره یا این که می‌گفتم هر حوزه زبان خودش رو میطلبه با توجه به فاکتور های بالا و حتی نه برای موافقت باهاشون بلکه ...
به داستان زیر گوش بدید :
خر و گرگ سر یه موضوع دعواشون شد و حق با گرگ بود ولی خر قانع نمی‌شد رفتند پیش شیر که ریش سفیدی کنه و مشکلشون رو حل کنه شیر تا شنید خر و گرگ دارند بحث می‌کنند گفت گرگ مقصره گرگ وا رفت و به شیر گفت : چرا ؟

شیر گفت : چون با خر بحث میکنی و توقع داری بفهمه


خلاصه می‌شناسم کسانی رو که تمام مدتی که من مشغول برنامه‌نویسی بودم مشغول این بودند که ببینند کدوم زبان بهتره و البته بعضیهاشون هنوزم دنبال جواب سوالشونند و شروع نکردند کار رو ...
ببینید همیشه به توازنی بین بحث کردن و بحث نکردن برقرار کنید بعضی وقتا انجام کار به چند روش هزینه میبره خب باید با دلایل منطقی بحث کرد اما بعضی وقتا بجای بحث میشه کار رو انجام داد و اجازه داد نتیجه حرف بزنه یا حتی توی موقعیت های دیگه که قطعا خودتون متوجه شدید که بحث کردن فقط داره شما رو از هدف دور میکنه و نمیذاره کار پیش بره پس شاید بهتره خیلی وقتا بحث رو کنار بذاریم و دست به کد بشیم.
البته الان در حال بحث با کسی نبودم برداشت شخصی نکنید چون من خیلی وقتا وقتی با کسی بحث میکنم پست میزنم که جواب اونو بدم ولی الان واقعا با کسی در حال بحث نبودم یه ایمیل از کوئرا برام اومد که یکی باز در مورد این که چرا باید سی پلاس پلاس کار کنه سوال کرده بود بعد یاد رفقایی افتادم که بعد از 4 سال سوال کردن الان مشغول سایت زدن با ASP هستند 😄
موفق باشید.