با سلام

یک مدتی بود حرف هایی میشنیدم و یه وقت هایی جواب میدادم ولی الان لازم میدونم یه جواب محکم تر بدم با توجه به محدودیت موقتی اینستاگرام و تلگرام .

اول اجازه بدید چند نمونه از حرف هایی که شنیده میشه رو بهتون بگم :

1 - من ترجیح میدم از تکنولوژی خدا حافظی کنم تا از یک پیام رسان داخلی استفاده کنم .

2 - من اگر بخوام از پیام رسان داخلی استفاده کنم اول دیتا رو 10000000 بار با الگوریتم RSA رمزنگاری میکنم بعد چت میکنم ... تو این مملکت چیزی به اسم حریم خصوصی وجود نداره ...

3 - مشکل داخلی ها اینه که حریم خصوصی نداره و شما یکم پاتو فراتر بگذاری اجرت با بچه های بالاست .

خب حالا به مباحث پایین دقت کنید :

 

خب اول اجازه بدید بحث فنی رو بذاریم کنار و از یک منظر واقع گرایانه به قضیه نگاه کنیم دوستان این پیام رسان های داخلی و در کل نرم افزار های داخلی رو خودمون داریم تولید می‌کنیم و این که شما بدون هیچ تحقیق یا مدرکی بیاید و بگید حریم خصوصی توش رعایت نمیشه یعنی داره دزدی میشه و در واقع شما دارید بدون هیچ دلیل و مدرک محکمی تمام برنامه نویس های کشور رو دزد میکنی و از مردم عادی توقع داری از نرم افزاری که مینویسی حمایت کنند .

واقعا به نظرتون همه برنامه نویس های ایرانی دزد هستند که بدون این که حتی اسم خیلی از نرم افزار ها و پیام رسان هاشون رو بدونید (بدون بررسی و اطلاع ) دارید حکم دزدی میدید در مورد همه برنامه نویس های ایرانی ؟

همین شماها هستید که وقتی برنامه داخلی با هزار شوق مینویسید توقع حمایت مردم ازش رو دارید ولی خب وقتی خودمون به خودمون اعتماد نداریم چطور میتونیم حمایت مردم رو بدست بیاریم ؟ یکم التماس تفکر دارم واقعا همه برنامه نویس های ایران دزد هستند یا کسایی که کار برنامه نویس ها رو بدون بررسی زیر سوال میبرند به نفع یک مشت خارجی پول پرست که بازار نرم افزار های کشورمون رو در دست گرفتند دارند زیاده روی میکنند  هستند ؟ واقعا فکر میکنید مثلا وزارت اطلاعات ایران میخواد بشینه چت های بی سر و ته 40 ملیون ادم کشورش رو تک ب تک بخونه ؟ و فکر میکنید سرویس های جاسوسی خارجی از بیگ دیتای پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی استفاده نمیکنند ؟ نمیدونم چرا فکر میکنید سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی بیرون ایران خیلی به فکر کمک شما هستند و خیلی دلشون براتون سوخته ولی من اگر کسی قرار باشه اطلاعاتم رو بررسی کنه ترجیه میدم اون سازمان اطلاعات خود ایران باشه حد اقل داره در راستای به سر انجام رسوندن انقلاب و خود ایران کار میکنه .

 

پست ادیت شد و از تند روی پست قبلی معذرت میخوام

التماس تفکر