سلام دوستان بهنام صباغی هستم با اموزش سریع کتابخانه tkinter در خدمتتونم
این کتابخانه داخلی پیاتونه و من توی idle3 برای پایتون .53 این کتابخونه رو اموزش میدم قصدمم اینه که خیلی راجت بتونید به برنامه هاتون ظاهر gui بدید و با این اموزش ها میتونید راحت هر برنامه ای که بخواید بنویسید
برای ساخت یک اپ گرافیکی اول لازمه کتابخانه رو ایمپورت کنیم به صورت زیر

 

import tkinter

یه نکته بگم کسانی که میخواند با پایتون زیر 3 کار بکنند حرف اول این کتابخانه بزرگ نوشته میشه و میتونند بیشتر این اموزش ها رو روی پایتون 2.7 هم بکار ببرند و یک نکته دیگه این که یک روش ایمپورت کردن اینه که بالا گفتم که مورد پسند شخص بنده نیست چون اینطوری باید اول هر چیزی که مال این کتابخونه هست نام tkinter رو بنویسیم مثلا برای استفاده از تابع
Tk()
که یکم جلوتر توضیح میدم اگر مثل بالا ایمپورت کرده باشید باید بنویسید
tkinter.Tk()
میبینید که سخته پس میریم سراغ روش دوم میتونید از یه اسم کوتاه تر استفاده کنید و بجای اسم کامل کتابخونه اون اسم مخفف رو بنویسد که برای این کار باید به صورت زیر ایمپورتش کنید
import tkinter as tk
و مثلا برای استفاده از تابع
 Tk()
باید بنویسد
tk.Tk()
و اما روش سوم که من ازش استفاده میکنم اینه که کلا اسم کتابخونه و یا مخففش نیاز نباشه ( روش تنبلا (^_*)) باید به صورت زیر ایمپورت کنید
from tkinter import *
اینطوری میگیم هرجی توی این کتابخانه هست رو ایمپورت کن و برای همون تابع
Tk()
دیگه لازم نیست پسوند بنویسیم از خودش به صورت زیر استفاده میکنیم
Tk()
خب این مبحث ایمپورت کردنش بود که خدمتتون گفتم