تولید کننده آموزش و محصولات مبتنی بر برنامه نویسی مدرن

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

ارزش کار

ارزش کار به چیست ؟

این سوالی هست که من میخوام سعی کنم نظرم در مورد جوابش رو بگم ولی اول اجازه بدید چند مورد از مواردی که ممکنه به نظر بعضی ها ارزش کار رو مشخص کنه بگم تا بعد توضیحات تکمیلی رو بگم .

بعضی ها فکر می‌کنند ارزش کار به پولی هست که ازش در می‌اریم .

خب این مورد مشکلاتی داره که نسبتا آشکار هستند مثلا این که بعضی وقتا داریم یک کار رو برای هدفی بزرگ تر انجام میدیم مثلا شما وقتی غروب خسته و کوفته میای خونه بچت گیر میده میگه ببرم پارک بازی کنم و شما میبریش کارت با ارزشه به خودی خود ولی همونطور که میدونید پولی که ازش در نمیاد هیچ حتی ممکنه پول هم خرج کنیم . یا مثلا فرض کن خانومت میخواد از کار مرخصی بگیری و ببریش به مسافرت و مسافرت هم هزینه داره و باز کارت با ارزش هست ولی پولی ازش در نیاوردی .

ممکنه بگید خب همه کار که برای پول نیست منظورمون از کار اونی هست که براش پول میگیریم خب مثلا من برنامه نویسم ولی بعضی وقتا برنامه هایی رو مینویسم و به صورت کاملا رایگان در اختیار بقیه قرار میدم و هیچ پولی هم ازش در نمیارم کارم ارزش داره ولی مستقیم ازش پول در نیاوردم .

ادامه مطلب...
۱۹ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهنام صباغی

بهترین توسعه دهنده

خیلی از توسعه‌دهنده ها و برنامه نویس‌ها در مسیر تبدیل شدن به بهترین توسعه‌دهنده دنیا هستند ولی خیلی از افراد درک درستی از این که بهترین شدن دقیقا یعنی چی ندارند .

خیلی ها فکر می‌کنند بهترین شدن یعنی این که یه رزومه داشته باشیم که لیست تمامی زبان های دنیا و تمام حوزه های فناوری توش باشه

یک سری هم فکر می‌کنند بهترین توسعه‌دهنده شدن یعنی این که اسم شرکت های بزرگ توی رزوممون باشه و به همین دلیل حاضر می‌شند با حقوق خیلی کمتر با کمپانی های بزرگ تر کار کنند .

یک سری فکر می‌کنند بهترین توسعه دهنده بودن یعنی این که کلی پروژه بزرگ رو به تنهایی انجام داده باشیم .

یک عده تعداد ریپوزتوری های گیتهاب رو عامل بهترین شدن می‌دونند .

یک عده این که تا اخر عمر فقط با یک زبان و تکنولوژی توی یک حوزه کار کنی رو نشان حرفه ای شدن می‌دونند .

ولی واقعیت امر از نظر من این هست که اینها ممکنه توی مسیر تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده بهتر به ما مکم کنه اما هیچ کدوم دلیل نمیشه ما بهترین توسعه‌دهنده دنبا باشیم .

 

ادامه مطلب...
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهنام صباغی

بهترین زبان دنیا

بعضی وقتا دوستان عنوان می‌کنند زبان پی اچ پی بهترین زبان دنیاست یا هر زبان دیگه‌ای رو عنوان میکنند بهترین زبان دنیاست .

خب میشه گفت این حرف اشتباه هست مگر این که از نظر علمی بررسی بشه و در هر حوزه زبان هایی که بهتر هستند معرفی بشند مثلا در حوزه وب یا گرافیک دو بعدی یا ...

ولی من نمیخوام این بررسی رو توی این پست انجام بدم چون من تسلط به تمامی حوزه ها و تمامی زبان ها ندارم و این کار یک کار خیلی تخصصی و زمانبر هست .

من توی این پست میخوام در مورد حوزه هایی که توشون کار کردم یا دوست دارم کار کنم و یا در موردشون تحقیق کردم و با افرادی که در اون حوزه کار میکردند آشنا هستم صحبت کنم .

ادامه مطلب...
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهنام صباغی

زنبور ها نمیتونند عسل بفروشند

همونطور که میدونید زنبور ها نمیتونند عسل بفروشند ولی زنبور عسل میتونه عسل درست کنه .
توی کار واقعی بهتره هرکس جای خودش رو بشناسه و جایی کار بکنه که بهتر از پسش بر میاد و کسی برای اون حوزه نیست .
چیدن مهره‌ها یک عمل کاملا استراتژیک هست اجازه بدید چند سناریو موجود رو بررسی کنیم .


۱ - آیا بهتره هرکس توی کار بره سراغ قسمتی که بیشتر بهش علاقه داره ؟

ادامه مطلب...
۱۵ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۸ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهنام صباغی