خب میرم سراغ نوشتن اولین برنامه اول مینویسمش شما هم اجراش کنید بعد توضیح میدم چیه
from tkinter import *
root=Tk()
root.mainloop()
این قطعه کد یه پنجره ایجاد میکنه همون طور که دیدید اول ایمپورت کردم بهد پنجره اصلیم رو بنام روت یعنی ریشه ایجاد کردم و در اخر با تابع
mainloop()

به اجرا درش اوردم دوستان دقت کنید نوشتن این تابع اجباری نیست بعدها خودتون میفهمید کجاها بکار میاد منم گفتم که بدونید خب حالا میخوام یه لیبل به برنامه اضافه کنم که توش یه hello world چاپ کنم دوستان در مورد این که لیبل دقیقا چیه و کاربردش چیه در ادامه توضیح میدم الان فقط قصدم ساخت یه برنامه سادست
from tkinter import *
root=Tk()
mylabel=Label(root,text='hello world').pack()

root.mainloop()

فقط حواستون باشه وقتی این کد رو اجرا میکنید پنجرتون به اندازه نوشته hello world کوچیک میشه شاید پیدا کردنش سخت باشه و یه نکته دیگه اینه که حرف t توی تابع Tk() بزرگ نوشته میشه و همینطور حرف ال (l) توی Label کلا اولین حرف همه ی این ابزار ها بزرگ نوشته میشه حواستون باشه خب اینم اولین برنامتون تبیرک میگم